Дві сторони медалі, або як соціальні мережі впливають на нас?

У сучасному світі використання гаджетів та інтернету не є чимось незвичним. Для кожного абсолютно нормально  мати декілька сторінок у соціальних мережах, працювати через них або розважатися. Крім цього, левову частку часу може займати перегляд контенту з ціллю згаяти час. Про те який вплив соціальні мережі мають на людину, поговоримо сьогодні.

У сучасному світі соціальні мережі являють собою об’єднання величезної кількості можливостей, таких як спілкування з друзями, читання публікацій, перегляд відео, можливість поділитися своєю інформацією, брати участь в обговореннях, створювати спільноти і багато іншого, що в повній мірі дає можливість назвати них великим технологічним досягненням. Але існує зворотня сторона медалі. Разом з величезними можливостями приходять і біди… Стверджувати, що соціальні мережі – це одна суцільна біда не можна, так само як не можна сказати те ж саме, наприклад, про комп’ютерні гри. При дисциплінованому та правильному підході можна отримати певну користь і полегшити собі життя. Але завжди існує ризик того, що залежність від соціальних мереж відіб’ється шкідливими наслідками на вашій психіці.

Що таке соціальна мережа і чому вони такі популярні?

Соціальна мережа – це веб-сайт, який дозволяє тим, хто зареєстрований, спілкуватися з вибраною групою друзів, і це один з кращих способів підтримувати зв’язок. Через соціальну мережу дуже зручно показувати фото з подорожей чи відпочинку. «Писати листи є вже не модно і на це йде надто багато часу» — говорить дехто, — «Роздруковувати фотографії дорого». Щоб дзвонити також потрібно виділити багато часу і можна говорити лише з одною людиною, яка навіть може не мати на це часу. А на електронні листи сьогодні вже мало хто відповідає, та якщо й відповідає, то через декілька днів. У соціальній мережі ми просто пишемо коментар про свої справи, а друзі відписують і розповідають про їхній день. Ми дізнаємося про все тільки увійшовши в мережу.
Отже спілкування через соціальні мережі має певні переваги, а також і свої недоліки.

Історія розвитку мереж

Зв’язок із зовнішнім світом ніколи не був таким легким і доступним, як сьогодні. Хоча не все починалося так просто. Після того, як за допомогою Інтернету стало можливим зв’язуватися з людьми одним кліком мишки, створення соціальних мереж є однією з найбільших індустрій нашого часу. Термін «соціальна мережа» був введений ще 1954 року соціологом з «Манчестерської школи» Джеймсом Барнсом у роботі «Класи і зібрання в Норвезькому острівному приході», що увійшла до збірки «Людські стосунки». Він розвинув винайдений ще в 30-ті роки підхід до дослідження взаємозв’язків між людьми за допомогою соціограм, тобто візуальних діаграм, в яких люди представлені у вигляді точок, а зв’язки між ними – у вигляді ліній. Згідно з визначенням, соціальна мережа – це спільнота людей зі схожими інтересами чи діяльністю. Зв’язок між членами спільноти здійснюється через внутрішню пошту або шляхом обміну миттєвими повідомленнями. Перші соціальні мережі в Інтернеті з’явилися в середині 90-х років і надавали користувачам початкові відомості спілкування, що було подібним до ICQ. Такі мережеві сервіси можна назвати  прообразом повноцінних соціальних мереж, але, тим не менш, вони стали саме тим фундаментом, на якому надалі розвивалися он-лайнові послуги для спілкування і взаємодії користувачів. Переможний хід Інтернетом соціальні мережі розпочали 1995 р. з американського порталу Classmates.com (до речі, Однокласники – його російський аналог). Проект виявився таким успішним, що у наступні кілька років спровокував появу не одного десятка аналогічних сервісів. Услід за ним в 1997 р. з’явився Sixdegrees.com. Починаючи з 2001 р. почали з’являтися сайти, в яких використовувалася технологія під назвою «коло друзів». Ця форма соціальної мережі, яка широко використовувалася у соціальних спільнотах, набула широкої популярності та в 2002 р. розквітла з появою сайту FriendSter.Але офіційно початком буму соціальним мереж прийнято вважати 2003-2004 рр., коли були запущені LinkedIn, MySpace, Facebook. 

Переваги соціальних мереж

  • Спілкування. Щось високо цінується серед користувачів та брендів, що їх населяють. Це велика можливість для компаній представити свою продукцію чи послуги та отримати їх негайну оцінку, а також чудова можливість реклами. Спілкування є двостороннім, оскільки користувачі можуть вільно висловлювати свої думки, і для обох може бути створений дуже плідний діалог.
  • Підтримувати зв’язок. Соціальні мережі – це прекрасний спосіб зв’язатися з друзями або підтримувати зв’язок, коли живеш у різних місцях. Хоча до цих пір телефон, написання листів або щонайбільше електронної пошти були опціями, оскільки підключення на цифрових платформах та можливість миттєвого обміну зображеннями, враженнями та моментами є найбільш вживаним способом.
  • Дозвілля. Насолоджуйтесь дозвіллям, вступайте до груп з однаковими цікавими речами, стежте за тим, чим займаються ваші друзі, діліться своїми захопленнями. Соціальні медіа – чудовий ігровий майданчик, де можна провести час. Ви можете вибрати бренди, які вам більше подобаються, а також громадських діячів чи впливових людей.
  • Висловлюйте думки або скарги. Однією з можливостей, які пропонують соціальні мережі, є те, що бренди «слухають» все, що публікується, і більше, якщо це є на їхній власній сторінці компанії. З цієї причини, якщо є користувачі чи клієнти, які незадоволені певним видом послуги чи товару, вони висловлюються, висловлюючи свої думки. Навпаки, якщо вони задоволені, вони це теж роблять. Насправді коментарі дуже враховуються іншими користувачами в соціальних мережах, щоб купувати через Інтернет. Компанія повинна бути пильною, щоб вирішити ці питання якомога швидше.
  • Імідж бренду. Робота над іміджем бренду є важливою, і тим більше, якщо ви хочете знайти роботу, оскільки компанії в курсі профілів кандидатів. Тому, якщо ви шукаєте роботу в цифровій галузі, зазвичай це майже необхідна вимога, яка дуже враховується відділом кадрів.
  • Захоплення клієнтів. Практично кожен має профіль у соціальних мережах, і саме тому компанії знають, що їх потенційні клієнти знаходяться в Інтернеті. Вони стали чудовим способом залучення клієнтів, і це повинно бути метою врахування брендів і на основі них вони повинні планувати свій план дій.
  • Мережа. Робота на дому стала широко використовуваним варіантом, якщо раніше професіонали певного сектору зустрічались або зустрічались на особистих заходах чи зустрічах, то тепер ви можете створити професійні зв’язки, посилання через соціальні мережі, що може призвести до співпраці нові проекти.
  • Поширення вмісту. Якщо у вас є блог або веб-сайт, і ви створюєте вміст, ідеальним способом його поширення є це зробити через соціальні мережі. Таким чином ви можете зробити їх відомими, і люди будуть відвідувати ці посилання, перенаправляючи їх на ваш власний веб-сайт або блог.
  • Показати товари чи послуги. Щось принциповим для брендів є можливість рекламувати свої товари чи послуги, тому вони використовують соціальні мережі, щоб запускати їх та сегментувати потрібну аудиторію.
  • Підтримка клієнтів. Якщо раніше обслуговування клієнтів обмежувалося телефоном, а пізніше електронною поштою або особисто, то тепер соціальні мережі – це чудовий спосіб забезпечити якісне обслуговування всіх тих користувачів, які цікавляться продуктами чи послугами бренду.
  • Можливість стежити за конкуренцією. Розробка початкового бізнес-плану або плану соціальних медіа для вашого проекту є важливою для підготовки найбільш прийнятних стратегій у соціальних мережах. Вимогою, яку слід враховувати, є те, що робить конкуренція, і найкращий спосіб це дізнатись – це можливість відвідувати їх веб-сайти, соціальні мережі або їх присутність в Інтернеті. Зараз це набагато простіше завдяки Інтернету, оскільки одним клацанням миші ви можете дізнатись про цей тип інформації.

Недоліки соціальних медіа

  • Шахрайство. Щось у порядку дня – це шахрайство в Інтернеті. Важливо бути обережним із доданими контактами, не залишати паролі записаними, а тим більше, якщо з’єднання здійснюється із загальнодоступних комп’ютерів. Важливо також не публікувати поїздки чи відпустки, маючи на увазі, що в ті дні будинок не населений, оскільки багато злодіїв знають про цей тип інформації та користуються нею.
  • Підтримуйте конфіденційність. Беручи до уваги, що мова йде про соціальні мережі, це дещо складно, але якщо є така опція, наприклад, у Facebook, оскільки ви можете вибрати, чи публікувати загалом для всіх, або вибрати друзів чи людей, коли ви ділитеся типом вмісту. Ви хочете пам’ятати про ці варіанти, показуючи речі, які можуть підійти не всім.
  • Залежності. Використання соціальних мереж може бути чимось корисним, як було доведено в попередньому розділі, але коли обов’язки відкидаються, це впливає на особисте чи службове життя, можливо, ми стикаємось із випадком наркоманії. Це дуже серйозна проблема, яка може виникнути особливо серед наймолодших. (Нище дамо відповідь на питання: “Чому розвивається залежність?“)
  • Знущання. У деяких випадках підлітки можуть зазнавати переслідувань з боку однолітків, принижень, образ через соціальні мережі, є навіть така обставина, що дорослі прикидаються молодими людьми, намагаючись ставитись до дещо небезпечних цілей. Це те, за чим повинні стежити літні люди.
  • Робота з поганими відгуками. Щось, що особливо турбує компанії. Краще заздалегідь скласти кризовий план, щоб мати змогу якомога швидше вирішити ці ситуації.
  • Використовуйте погану стратегію. Якщо він публікується через компанію, важливо вибрати відповідні стратегії для нього. З цієї причини буде проведено попереднє вивчення продукції, конкуренції, потенційних споживачів та вартості самого бренду. Це призведе до низки дій у соціальній мережі, які будуть спрямовані на досягнення цих початкових цілей. Слід також зазначити, що особистий профіль не слід плутати з професійним, оскільки це може призвести до плутанини для самих користувачів.

Чому розвивається залежність?

Коли людина викладає допис чи фото у будь-якій із соцмереж, вона заздалегідь не знає, якою буде реакція друзів. Невідомість і можливість бажаного результату у вигляді великої кількості лайків чи схвальних коментарів мотивують повертатися до соцмереж. Це відбувається за рахунок активації системи винагород у мозку. Вивільняється нейромедіатор дофамін, який викликає почуття щастя й ейфорії під час таких процесів, як закоханість, заняття сексом, споживання їжі та прийом наркотиків. Саме дофамін підштовхує наркозалежного шукати можливість повторити той чи інший вид задоволення. Подібний механізм спрацьовує і у користувача соціальних мереж. Людина повертається в соцмережі погортати стрічку, щоб поповнити запаси дофаміну.

Дофамін відповідає за задоволення, мотивацію та радість від руху, їжі чи сексу. Також відіграє важливу роль у координації рухів тіла. Якщо робота дофаміну у мозку порушена, може виникати синдром дефіциту уваги чи різні види залежностей. Порушення вироблення дофаміну часто стає причиною шизофренії.

Твій світ з посиланням на Інтернет джерела