Час — дорогоцінний подарунок, який не варто витрачати марно. Як навчитися грамотно керувати своїм часом?

Час – не повертається назад, його не можна примножити або накопичити. Час ніколи не вдасться передати комусь або позичити у когось. Ми можемо користуватись часом тут і зараз, а можемо відкладати ті, чи інші інструменти для його ефективного використання. Від того, як ми використовуємо час – залежить те, що ми можемо отримати завтра, на яку роботу влаштуватися, чи де опинитися.

Вся хитрість успішного розподілу свого часу полягає в тому, що ви повинні справлятися з усіма поставленими для себе завданнями протягом дня, не відкладаючи нічого на завтра. Це може допомогти вам зменшити вплив стресу і поліпшити якість роботи. Управління часом – це навичка, яка вимагає певних зусиль, і може бути реалізована для кожної людини різними способами. Потрібно зрозуміти, що краще підходить саме для вас. Використовуйте кілька описаних нами способів для поліпшення свого досвіду управління часом протягом декількох тижнів, щоб змінити своє життя на краще.

Складаємо списки

Якщо ви хочете навчитися планувати час, то спробуйте почати зі складання списків. Намагайтеся записувати всі важливі справи і плани. При цьому не переживайте, що це обмежить вашу свободу. Насправді так ви зможете більш вдало організовувати всі справи протягом робочого дня. Намагайтеся записати всі справи до самих дрібниць. Пам`ятайте, чим більше ви запишіть, тим менше справ потрібно буде тримати у себе в голові. Вам не доведеться запам`ятовувати їх, адже в будь-який момент ви можете заглянути в свої записи і уточнити, що ще не виконали. Якщо ви зможете таким чином розвантажити свій мозок, то у вас вийде виконати дійсно потрібні і важливі справи.

Проаналізуйте, на що ви витрачаєте свій час.

Візьміть зошит і запишіть все чесно, подумайте, куди він йде даремно. Дуже часто ми витрачаємо дорогоцінні хвилини на дзвінки, сидіння в соціальних мережах, асьці, куріння. Постарайтеся звести до мінімуму дані відволікаючі фактори або відмовитися від них зовсім. Відмовтеся від телевізора або постійного перебування в інтернеті, і ви здивуєтеся, скільки у вас багато вільного часу.

Якщо взялися за щось, то робіть відразу і не відкладайте справи на потім.

Відкладання справ у довгий ящик ні до чого доброго не приведе. Якщо це можливо, робіть все заздалегідь. Відкладені справи дуже часто переходять у категорію «терміново», коли відкладати більше немає можливості, і ви кидаєтеся робити все і відразу, відчуваючи стан стресу і хвилювання. Якщо будете братися то за одне, то за інше, навряд чи зможете домогтися чогось.

Визначення дедлайнів
Коли у вас є завдання, вам також необхідно дотримуватися встановлених термінів для його вирішення. Чи варто нагадувати, що як сама задача, так і дедлайн повинні бути реалістичними?
Спробуйте встановити крайній термін за кілька днів раніше, щоб ви могли виконати всі ті завдання, які можуть заважати. Випробуйте себе і дотримуйтесь крайнього терміну; винагородьте себе за важке завдання. Щоб правильно встановити для себе кінцеві терміни здачі роботи, потрібно реалістично оцінювати свої можливості.

Зверніть увагу на світ телефон

Зверніть увагу на те, як часто ви відволікаєтеся на свій телефон протягом дня. При цьому вас можуть відволікати неважливі дзвінки, які напевно почекають. Ви ж переривають на них і відкладаєте якусь справу, повернутися до якого відразу не виходить. У підсумку ви можете втратити досить багато зайвого часу. Вам потрібно постаратися якомога рідше піднімати трубку під час роботи і ігнорувати дзвінки, які не мають великого значення і ви їх не планували. Ви завжди зможете передзвонити, коли робота буде виконана. Це саме можна сказати і до електронної пошти. Чи не відволікайтеся постійно від роботи, щоб перевірити її. Якщо ви чекаєте важливого листа, намагайтеся перевіряти пошту через 1 – 2 години, але не частіше.

 Починайте працювати раніше
У більшості успішних чоловіків і жінок є одна спільна риса – вони починають свій день раніше за інших. Таким чином, вони створюють для себе умови для необхідного планування свого дня. Ось чому продуктивні люди завжди прокидаються рано. Коли ви прокидаєтеся раніше, ви стаєте більш спокійними, креативними і можете мислити ясніше. Протягом дня ваш енергетичний рівень починає знижуватися, а це впливає на вашу працездатність. Тому дуже важливо підтримувати рівень сил на належному рівні, і правильний графік дня – кращий інструмент для цього.

Структуруйте інформацію

Інформація, розібрана на комп’ютері по окремих папках, розкладені в шафі документи в певній структурі або просто упорядковані речі на вашому робочому місці – все це допоможе заощадити час при пошуку чогось важливого.

Боріться зі своєю лінню, але не впадайте в крайнощі.

Дуже часто люди обмежують себе у всьому, відмовляючись від музики, походів у кіно, спілкування. Не відмовляйтеся від відпочинку, поєднуйте приємне і корисне. Невеликі перерви в роботі допоможуть освіжити ваш мозок, привести в порядок думки і почати працювати більш спішно. Заняття спортом можна, наприклад, поєднувати з прослуховуванням улюбленої музики або переглядом цікавої передачі.

Розставлення пріоритетів
Перед початком робочого дня складіть список завдань, які вимагають вашої негайного участі. Ті проблеми, які є не дуже важливими, можуть бути переміщені в кінець списку. Врахуйте, що надмірна увага не настільки важливим завданням, може зайняти багато часу, через що ви не встигнете вирішити важливіші з них. Також проблеми варто розподілити в списку за терміном: деякі з них повинні бути завершені сьогодні, а інші можуть почекати і до завтра.

 Влаштовуйте собі перерву
Кожного разу, коли ви можете відпочити 10-15 хвилин, скористайтеся цим. Через безперервну роботу ви можете зіткнутися з великим стресом. Це завдасть шкоди вашому тілу і значно знизить вашу працездатність. Тому, плануйте свою перерву. Це допоможе вам розслабитися і знову повернутися до роботи з новими силами. Прогуляйтеся, послухайте музику або влаштуйте собі невелику розминку. Звичайно, найкращим способом для вас буде спільне проведення часу зі своєю сім’єю або друзями.

Можливо, у вас не все відразу буде виходити. Не здавайтесь. Як тільки управління часом увійде в звичку, ви відчуєте себе більш спокійною, успішною і урівноваженою людиною, ви будете менше схильні до стресів і зітхнете з полегшенням.

Твій світ з посиланням на Інтернет джерела