На Франківщині подружжя створило власне виробництво трав’яного чаю

Серед високої конкуренції подружжя Бартків знайшли свою нішу і свій сегмент — це елітні трав’яні карпатські чаї, які реалізує під брендом «Міх чаю».

На початках робили 50 упаковок чаю за тиждень. Нині у них з десяток найманих працівників, виготовляють по 500 штук готової продукції щодня, а їхніми карпатськими чаями смакують в Японії, Австралії, Європі, США та Канаді

8 років тому Оксана Бартків з чоловіком вирішили залишити малооплачувану роботу на заводі і зайнятися бізнесом.

Я сама родом з Косова, в якому величезна кількість крафтових виробників продуктів харчування та чаїв. Ми звернули увагу на незайняті ніші і на те, що місцеві виробники продають чаї у звичайних поліетиленових пакетах, які мають неестетичний вигляд. Ми вирішили зайнятися виготовленням чаїв не для масмаркету. До упаковки товару підійшли креативно – ми придумали паперові упаковки, які прикрашають малесенькі крайки. Перший наш продукт був «Вишиванка» – чай з різнотрав’я”, – пригадує підприємиця.

Мініпідприємство зосередилось у Галичі. У невеликій будівлі справжній вулик, бо потрапили якраз у розпал робочого процесу. І пахне тут, якось по-літньому – травами, квітами та щойно висушеним сіном.

Подружжя зробило ставку на високу якість, ексклюзивність та автентичність.

“Міх чаю” пропонує як трав’яні суміші у вигляді моночаїв, так і в різноманітних наборах. До прикладу, трав’яний чай у поєднанні з Карпатським медом, або набір «Чайні дари Карпат», що міститьрізнотрав’я разом з фруктовим міксом. Також є екзотичне поєднання «Карпатський Масала чай» — це трави разом зі спеціями та медом.

Як не дивно, літом чай продається краще, ніж зимою. Все тому, що влітку туристів більше, ніж зимою. Взимку постачають чай тільки в три напрямки, де розташовані гірськолижні курорти: Драгобрат, Славське і Буковель.

Міх чи мікс чаю

Той розсипний чай «Вишиванка» дуже добре розходився, але Бартківи вирішили, що треба удосконалюватись. З чотири роки тому почали робити чай у фільтр-пакетах, адже сучасній людині не дуже зручно, коли у чашці плаває багато трави. Знайшли обладнання, навчилися й почали робити. Оксана зізнається, що спершу було боязко починати щось нове.

Наступні новації – придумали як дробити ягоди у фільтр-пакети, й так у них з’явився чай «Ягідна вітамінка». Тут – червона й чорна горобина, глід, шипшина, яблуко й листя обліпихи. Той чай у горнятку якраз починає пускає колір. Дуже смачний, як у бабусі.

До речі, спершу свої чаї Бартківи хотіли назвати «Чай бабці Олі». Бабуся Оксаниного чоловіка на городі вирощувала багато трав, збирала й сушила під дахом, аби потім пригощати дітей та онуків смачним чаєм.

Але ми обдумали з усіх боків, що нам треба щось брендовіше, – усміхається Оксана. – Назва «Міх чаю» з’явилась одразу ж. Міх – то мішок, то не мікс. Хоча більшість, може 90%, читають це – як мікс. Але ми не ображаємося. Це нам також підходить.

«Стефанія», «Бандера» і «Brave like UA»

Аби залишатися на ринку в цей час, у продукції «Міх чаю» з’явилась нова лінійка –  «Карпатська аптека». Це 11 видів лікувально-профілактичного чаю, який Бартківи почали пропонувати в аптеки. Вивчили кожен складник, чітко підібрали кожну травинку за її властивостями.

Наприклад, «Чай від кашлю» – тут лише два складники – ісландський мох і чебрець. Одразу попереджаємо, що гірке. Так і пишемо на етикетці. Але якщо людина хоче лікуватися у природній спосіб, без крутих підсолоджувачів у баночках з сиропом, то можна потерпіти. На фронт цього чаю дуже багато відправляємо” – пояснює Оксана.

А ще «Міх чаю» офіційно готові до магазинних полиць, не тільки сувенірних. Недавно у них з’явився офіційний штрих-код. А ще нова серія з трьох видів чаю – «Стефанія», «Бандера» і «Brave like UA». Бартківи працювали над ними з літа, бо давно хотіли змінити подачу.

Твій світ з посиланням на Репортер